ביטוח נסיעות שכולל כיסוי למקרים של תאונה מעניק פיצוי כספי לפי התנאים הנקובים בפוליסה. עם זאת, חשוב לפעול בהתאם להנחיות כדי להגיש את הבקשה בצורה נכונה ולקבל החזר כספי מלא על הוצאות רפואיות
תאונה בחו"ל היא מקרה מצער שעלול מטבע הדברים לפגוע משמעותית בהנאה מהחופשה. למרות שלא ניתן למנוע לחלוטין את הסיכוי לתאונה, כדאי להצטייד בביטוח נסיעות מקיף עם כיסויים מתאימים. ביטוח שכולל כיסוי למקרים של נכות כתוצאה מתאונה וביטוח עם כיסוי כללי מתאונות מעניקים פיצוי כספי לא מבוטל. הפיצוי ניתן בהתאם לנקוב בפוליסה ואפשר לקבל אותו לאחר הגשת בקשה מסודרת.
בדיקת זכויות של ביטוח נסיעות לחו"ל
בשלב הראשון כדאי לבדוק מה הזכויות כפי שמצוינות בפוליסת הביטוח. אפשר לקבל הכוונה מסוכן הביטוח או לקרוא את הפוליסה באופן עצמאי. בדיקת הזכאות לפיצוי כספי חיונית למיצוי הזכויות מיד עם החזרה לארץ, או במקרים מסוימים אפילו תוך כדי השהות בחו"ל.
מילוי טפסים ומסמכים
לאחר בדיקת הזכויות ניתן לאסוף את הטפסים והמסמכים התומכים בכתב התביעה. אלו הטפסים והמסמכים העיקריים שעל הפרק:
- חוות דעת מטעם גורם רפואי מוסמך
- דוח רפואי ממרפאה או בית חולים בחו"ל וממועד התאונה בלבד
- העתק של פוליסת הביטוח
חברת הביטוח עשויה לדרוש הצגת מסמכים נוספים כדי לטפל בתביעה, ולכן כדאי לאסוף כמה שיותר פרטים מיד עם קרות התאונה. גם בהקשר הזה ניתן להתייעץ עם סוכן הביטוח ואנשי מקצוע אחרים.
הגשת הבקשה בפועל
בהינתן זכויות שתומכות בטענת התובע ולאחר מילוי הטפסים והמסמכים, אפשר להתחיל את תהליך ההגשה של התביעה בפועל. אלו האפשרויות הקיימות:
א. הגשת בקשה מקוונת – חלק מחברות הביטוח מאפשרות הגשת בקשה מקוונת. הגשת הבקשה מחייבת צירוף של המסמכים בצילום ברור יחד עם פרטים מזהים של בעל הפוליסה. עם זאת, יש להבחין בין הגשת תביעה מקוונת לבין שליחת תביעה בדואר אלקטרוני.
ב. סוכן ביטוח – ניתן להגיש בקשה לתביעה גם דרך סוכן הביטוח. היתרון במקרה כזה הוא ליווי של סוכן הביטוח וטיפול בכל תהליך התביעה.
ג. דואר או פקס – את התביעה בדואר מגישים לכתובת הספציפית של החברה שממנה נרכשה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. פרטי הדואר אמורים להופיע באתר האינטרנט של חברת הביטוח. לחילופין, אפשר להגיש את טופס התביעה בפקס למספר שמופיע גם כן באתר הרשמי או על גבי טפסי ההצטרפות לפוליסה.
טיפול בתביעות ביטוח נסיעות לחו"ל
לאחר הגשת תביעה להחזר כספי לאחר תאונה נדרש מעקב אחר מצב הבקשה. במידה והבקשה מאושרת, חברת הביטוח מעביר את ההחזר הכספי בגובה הקבוע בפוליסה לכל כיסוי ובניכוי השתתפות עצמית. ניתן לעקוב אחר הטיפול בבקשה באמצעות יצירת קשר עם סוכן הביטוח או באתר האינטרנט של חברת הביטוח.